1

Posted by Qi... on 14:28
總是忘記
世界上沒有完美的選擇
選擇 這兩個字 預示著人生的得失吧
總是要放下手中的一些什麼 才能繼續向前
而且 就算有完美 100%量身訂造的配套
你確定 這種好康頭 會輪到你?

所以 決定放棄發夢
真的 踏上地面 找個踏腳處了

畢業後的這兩個月
不間斷的小旅行 偶爾冒出來的活兒 很多很多的情緒
其實 真的沒什麼時間
靜靜地坐下 想未來的打算
篩選著適合的工作地點 找著留學的獎學金
找一個可以讓我完美銜接的中間點

今天 在面子書私聊里
對著一個不回我的人 一一列出我的考量點后
就這樣 叮 我決定了
放不下的雞肋 面對恐懼的不安
突然覺得眼前很清晰 我想 我可以面對了
終於覺得 不再躲
不再maybe 不再等事情發展如何
我要上船了就這樣跳上去
然後 用我的手 掌舵

當然還是有點小不安
畢竟也是人生另一階段
好像就要過著 我最鄙視 最想逃避的朝九晚五
可是 人總是要隨著時間流動不是嗎
不能選擇我最愛的一年 然後就這樣一直循環播放
身邊的風景 人 事 物 都在隨時間流動
我是時候抓緊腳步 跟上去了
我想 有一部分的我 還是會隨眾 還是會感覺到peer pressure的

But stillllllllll
So afraid I am falling into the white picket fence life
Oh gosh even white picket fence is so beyond reach
I guess it is the small room in condo life
and maybe I will have this small house in a residential area yea
Part of me despise this, I think I like life in a lakeside house more (and lotus pond!)
(ps. One of the characteristic of psychopath is also despise toward white picket fence life lol)
But this middle class life with a nice family doesnt sound too bad too
Guess I can live with it

Ok I decided to give myself this test and I hope I can pass this
Post-uni life test 1.




1 Comments


Lotus pond lake house you can find it in China ;D

Copyright © 2009 Eternal flight from myself to myself All rights reserved. Theme by Laptop Geek. | Bloggerized by FalconHive.